Privacy Policy

Privacy Policy Bvba Van Reeth Orthopedie

ONS ALGEMEEN PRIVACY POLICY

  1. ALGEMEEN

De besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid VAN REETH FILIP ORTHOPEDIE, ingeschreven in het KBO onder nr.: 0460.341.511, met maatschappelijke zetel te 3920 Lommel, Lepelstraat 62, zet zich in voor een correcte, behoorlijke en transparante verzameling en verwerking van uw persoonsgegevens.

Wij trachten de gegevens van onder meer onze personeelsleden, leveranciers, klanten, hun aangestelden en andere nuttige personen op een behoorlijke wijze te verzamelen en verwerken. Wij proberen iedere niet toegelaten toegang tot of gebruik van de gegevens te voorkomen. Daarenboven besteden wij de nodige aandacht aan de uitrusting die voor de verwerking van de persoonsgegevens wordt aangewend.

Middels onderhavige verklaring pogen wij duidelijkheid te verschaffen over ons algemeen privacybeleid en een duidelijk antwoord te bieden op eventuele vragen die u zou kunnen hebben hieromtrent.

 

  1. WIE IS DE VERWERKINGSVERANTWOORDELIJKE?

De besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid VAN REETH FILIP ORTHOPEDIE, ingeschreven in het KBO onder nr.: 0460.341.511, met maatschappelijke zetel te 3920 Lommel, Lepelstraat 62, is de verwerkingsverantwoordelijke van uw persoonsgegevens.

Deze verklaart de Verordening (EU) 2016/679 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens, te respecteren.

 

  1. WIENS GEGEVENS WORDEN BEWAARD?

Wij verzamelen en verwerken uw gegevens wanneer u met ons contacten onderhoudt, hetgeen onder meer het geval is wanneer u producten bij ons bestelt of als klant op ons beroep doet of wanneer u op de hoogte wenst gehouden te worden van onze promoties.

Tevens worden ook als leverancier uw gegevens en deze van uw werknemers en/of aangestelden verwerkt in het kader van de uitvoering van onze overeenkomsten.

Ook de gegevens van onze eigen (kandidaat-)werknemers, dienen voor de goede werking van het bedrijf, te worden verzameld en verwerkt ((loon)administratie etc.)

Tot slot kan het zijn dat u een nuttige persoon bent, wiens gegevens wij verwerken, bijvoorbeeld om op uw advies of diensten beroep te kunnen doen of u onze producten of diensten voor te stellen.

 

  1. WELKE GEGEVENS VERZAMELEN EN VERWERKEN WIJ?

Het betreffen de gegevens die door u – of soms ook via een andere partij – aan ons worden overgemaakt en die wij nodig hebben om de, tussen ons bestaande, overeenkomst behoorlijk uit te voeren.

De gegevens, die wij verzamelen en verwerken, kunnen ons op papier, elektronisch of per telefoon overgemaakt zijn/worden.

Het betreffen gegevens zoals uw naam, geboortedatum, adres, e-mailadres, telefoonnummer en eventuele bedrijfsgegevens – in het geval van ondernemingen, betreffen het diezelfde gegevens, maar dan van hun werknemers en/of aangestelden. Verder uw medische gegevens, verwijzingsbrieven, u maten, röntgen foto’s, foto’s, digitale gegevens betreffende aandoeningen en dit allemaal noodzakelijk in het kader van onze dienstverlening.

Naast de hierboven vermelde personalia, verzamelen wij ook: gegevens die betrekking hebben op uw medische toestand, dewelke noodzakelijk zijn voor een behoorlijke uitoefening van onze overeenkomst; gegevens die betrekking hebben op uw interesses omtrent bepaalde producten en/of diensten. Tenslotte zijn ook uw financiële gegevens noodzakelijk voor de boekhouding. In die zin zullen wij ook in het bezit zijn van de gegevens van de mutualiteit of hospitalisatieverzekering waarbij U aangesloten bent.

 

  1. WAT INDIEN UW GEGEVENS ONJUIST OF NIET MEER UP-TO-DATE ZIJN?

De juistheid van de gegevens, die u ons overmaakt, zijn uw verantwoordelijkheid en wij dienen te vertrouwen op de juistheid ervan.

Indien de, door u bezorgde gegevens, onjuist of niet meer up-to-date zouden zijn, dient u dit ons, zo snel als mogelijk, te melden.

 

  1. BENT U VERPLICHT ONS BEPAALDE GEVENS TE BEZORGEN?

U bent geenszins verplicht om ons bepaalde (persoons)gegevens mee te delen, desalniettemin dient u te begrijpen dat sommige van deze gegevens absoluut noodzakelijk zijn voor een correcte en behoorlijke uitvoering van onze overeenkomst. Indien u deze gegevens niet wenst mee te delen, terwijl zij noodzakelijk zijn voor een behoorlijke uitvoering van onze overeenkomst, zal u verantwoordelijk geacht worden voor de gevolgen hiervan.

 

  1. WAAR WORDEN UW GEGEVENS ALLEMAAL VOOR GEBRUIKT?

Indien u klant bent, verwerken wij uw gegevens voor ons klantenbeheer (nl. met het oog op een correcte en behoorlijke uit voering van onze overeenkomst).

Bent u leverancier, dan verwerken wij uw gegevens in het kader van ons leveranciersbeheer (ook hier streven wij naar een correcte en behoorlijke uitvoering van de tussen ons bestaande overeenkomst)

De gegevens van zowel klanten, als leveranciers, worden verwerkt in het kader van boekhouding, direct marketing (om u te informeren over de producten en diensten die wij aanbieden) en public relations.

De persoonsgegevens van onze personeelsleden verzamelen en verwerken wij in het kader van ons personeelsbeheer en de loonadministratie.

 

  1. OP WELKE GROND VERWERKEN WIJ UW GEGEVENS?

In principe, verzamelen en verwerken wij uw persoonsgegevens, ingevolge de overeenkomst die er tussen ons en/of u(w bedrijf) bestaat.

De uitvoering van deze overeenkomst vormt aldus de grondslag voor het verzamelen en verwerken van deze persoonsgegevens, daar deze absoluut noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de overeenkomst.

Hetzelfde geldt ook voor de persoonsgegevens van onze personeelsleden, alsook leveranciers en hun werknemers/aangestelden.

In geval van direct marketing en communicatie, is de verzameling en verwerking van uw persoonsgegevens gebaseerd op ons gerechtvaardigd belang om te ondernemen.

Indien wij uw persoonsgegevens zouden willen gebruiken in het kader van direct marketing zullen wij u, indien u geen klant bent, steeds voorafgaandelijk uw toestemming hiervoor vragen.

 

  1. HOE LANG BEWAREN EN VERWERKEN WIJ UW GEGEVENS?

De duurtijd van het bewaren en verwerken van uw persoonsgegevens is in de eerste plaats afhankelijk van de doeleinden waarvoor uw gegevens bewaard en verwerkt werden.

De gegevens van klanten,  leveranciers of aangestelden worden, in principe, zolang bewaard als u klant, leverancier of aangestelde bent en daarna een extra termijn van 10 jaar. U blijft ook klant bij ons zolang U ons dit niet per mail of per telefoon hebt gemeld dat u geen klant meer wenst te zijn. Ons mail adres is [email protected] en ons tel nummer is 0032(0)11551590 (bij tel. meldingen krijgt u van ons altijd een schrijven ter bevestigging van u tel.)

Daarna na een termijn van 10 jaar zullen de gegevens uit onze systemen worden verwijderd, tenzij er sprake is van bijzondere omstandigheid – die het bewaren van de gegevens absoluut noodzakelijk maakt (dit kan te maken hebben met dossiers die we verplicht zijn bij te houden door mutualiteit of door rechtbank)  

 

  1. KUNNEN WIJ UW GEGEVENS DOORGEVEN AAN DERDEN?

Sommige persoonsgegevens, die door ons worden verzameld, zullen worden doorgegeven aan derden en mogelijk ook door hen verwerkt worden, zoals onder meer onze leveranciers & fabricanten, boekhouder, IT-verantwoordelijke, revisor en – indien noodzakelijk – de overheid.

Deze derdenverkrijgers en hun aangestelden dienen de vertrouwelijke aard van uw persoonsgegevens uiteraard ook te respecteren.

Tot slot kan het zijn dat uw persoonsgegevens in handen van derden zouden komen bij een reorganisatie, faillissement, overdracht van onze activiteiten, gerechtelijke/wettelijke verplichting.

Uw persoonsgegevens zullen niet door ons worden verkocht of commercieel ter beschikking gesteld worden van derden, behoudens u hiermee voorafgaandelijk zou hebben ingestemd.

 

  1. WELKE RECHTEN HEEFT U?

Conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming beschikt u over een recht tot inzage, verbetering, wissen en/of bezwaar.

Met betrekking tot het wissen en/of bezwaar uiten tegen de bewaring van uw persoonsgegevens, dient u zich bewust te zijn van het feit dat u zich niet kan verzetten tegen de bewaring en verwerking van persoonsgegevens, die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de overeenkomst, een wettelijke verplichting inhouden of ons gerechtvaardigd belang uitmaken.

Wanneer de bewaring en verwerking gebaseerd is op een voorafgaandelijke toestemming, zoals dit bv. bij direct marketing het geval is, kan u deze toestemming steeds opnieuw intrekken. Bijgevolg zullen uw gegevens dan enkel nog verwerkt worden, indien dit op een andere rechtsgrond kan.

Voor het uitoefenen van deze rechten, dient u zich te wenden tot [email protected]

Indien u van oordeel zou zijn dat uw rechten omtrent het bewaren en verwerken van uw persoonsgegevens geschonden zouden zijn en uw klachten hieromtrent, binnen onze onderneming, geen gepast gevolg zouden krijgen, staat het u vrij een klacht in te dienen bij:

De Gegevensbeschermingautoriteit

Drukpersstraat 35, 1000 Brussel

Tel. 02 274 48 00

Fax. 02 274 48 35

E-mail: [email protected]

Indien u, na het lezen van ons algemeen privacybeleid, nog vragen zou hebben omtrent verzameling en verwerking van uw persoonsgegevens, kan u zich tevens wenden tot [email protected]